Wednesday, May 16, 2007

Jeg kjenner at jeg er litt sint nå.

Eller bitter. Eller kanskje litt lei meg. Oslonatten er rar, og jeg vet ikke om jeg fryser eller er varm, samtidig som jeg blir dratt mellom Venninnen og Fyren.

Ingen har noensinne påstått at det er lett å være mellomledd, men jeg tror ikke det er noen som har uttrykt hvor vanskelig det faktisk er.

"Gå bort og fortell ham det!"
"liker hun det? Kan jeg si noe sånt?"
"Har han snakket om meg?"
"Jeg hater ham!"
"Hun hater meg!"
"Han er så fin…"
"Jeg er ikke tiltrukket av henne…"
"Jeg skal hvertfall IKKE ha sex med ham!"
"Tror du jeg har sjangs i kveld?"
"Jeg bryr meg om han, tror jeg, eller jeg vet ikke, tror du han liker meg?"
"Har hun sagt noe om meg, jeg tror jeg liker henne"

Faen ass. Piss meg i øret. Nå har jeg vært rundt hele Oslo by sammen med Venninnen for å finne en fyr vi VET hvor er, det er bare det at vi kan ikke dra dit med en gang, da kan han jo komme til skade for å tro at hun liker ham. Selv om hun, jeg, vi og halve Oslo vet at han er interessert i henne. Og jeg er helt for å være en god venninne, absolutt, men det får da for faen være grenser. Og ikke gi MEG drit fordi jeg ikke har fått ut fingeren i forhold til den heite bartendermannen enda, jeg prøver faktisk å holde meg på matta.

Akkurat nå vil jeg ha pledd, peis, kakao og en bok.

Når jeg blir gammel skal jeg ha tre rasekatter, en villa med fontene i forhagen, røyke Marlboro Lights Cruella De Ville-stil, bruke altfor mye sminke, spille tennis og gå i rosa velurdrakter. Og INGEN skal fortelle meg hvordan jeg skal bruke tiden min, for folk skal være redde for meg, hvertfall de som er yngre. Jeg skal ha tre venninner som bruker akkurat like mye sminke som meg, og en av dem skal ha en leilighet i Saint Tropez. Der skal vi være om vinteren, drikke mengder med rødvin, spise selleri og snakke drit om "de unge." Dessuten skal jeg bli en reser i yoga og sexgudinne in spe.

"Har du spiker?"
"Nei, dette er et bakeri."
"OK. Har du gulrøtter?"

Det skader aldri å prøve, kanskje han har ombestemt seg i morgen.

Jeg vet ikke hva dette var.

1 comment:

Mitt eget rom said...

Jeg liker måten du skriver på, jente! Jeg har gitt mer kommentar på et tidligere innlegg.