Saturday, February 10, 2007

Faren ved en kelner

Lærer: Overklassen har en interesse, underklassen har en annen interesse. Konflikter og interessemotsetninger. I den grad man klarer å løse disse konfliktene… Styrke demokratiet og samfunnets evner til å organisere seg…

Klarer ikke å tenke, klarer ikke å følge med. Stryker som en gud, men vil ikke tenke på det, orker ikke å bry meg. Orker ikke, gidder ikke, passer mække, rakerække. Har gitt opp.

SMS: Jeg jobber i kveld, kom! Jeg vil se deg.
- I

Jeg vil bort fra verden, fra alt alvoret, kravene og tankene, og rømningsveien ligger som ni små ord i hånden min. Og jeg hater det, for det er så bra og jeg vil bare ha mer, og C ligger som en klam hånd over alle tanker og bevegelser og akkurat nå har jeg dårlig samvittighet for første gang siden Samtalen.

Det er ikke sånn at I er en jeg kunne tenkt meg å ha et ordentlig forhold til, for vi kommuniserer ikke i det hele tatt, jeg bare liker virkelighetsflukten og følelsen av at noen liker hvordan jeg ser ut. Dessuten elsker jeg å betrakte ham når han jobber, han er så rask i vendingene og profesjonell ovenfor kundene, og ingenting er mer sjarmerende er menn som er gode i jobben sin. Selv om de bare er kelnere.

No comments: